ASF-klasserne

ASF-Klasserne

ASF-klasserne på Nydamskolen er en specialklasserække med normalt begavede elever fra 1-10 kl., med primære vanskeligheder inden for ASF (autisme-spektrum-forstyrrelse). Vi er normeret til ca. 45 elever i alt, fordelt på 3 klasser. I dagligdagen spejler vi os i almenskolen så meget som muligt og følger skolens traditioner på vores præmisser. Vi inkluderer de af vores elever, som kan have gavn af det i almenområdet, både fagligt og socialt. Vi giver mulighed for afgangseksamen i enkelte eller flere fag i vores eget regi eller sammen med almenområdet.

Vores pædagogik og anerkendende tilgang er struktureret omkring folkeskolens fag og rammer. Vi tager udgangspunkt i det enkelte barn, og tilbyder en autisme-venlig pædagogik med fokus på struktur, forudsigelighed og tryghed.