Eleven |
Skolen /læreren |
Forældre |
|
Udvis respekt for andre i samtale og omtale.
Kommuniker i en anerkendende og åben tone. |
Kommunikation mellem skole/forældre og skole/elev sker i en anerkendende, åben og respektfuld tone. |
Kommunikation mellem forældre og skolen sker i en anerkendende, åben og respektfuld tone. |
|
|
Af Aula fremgår, hvilken eller hvilke lærer, der modtager forældrehenvendelser om eksempelvis sygdom, barnets trivsel, familieforhold mv. |
Forældre informerer skolen om forhold, der er væsentlige for eleven – eksempelvis familieforhold, dødsfald, sygdom. |
|
|
Relevant information om klassen, årgangen og skolen gives på Aula og i Meebook – for eksempel tilgang/afgang af elever og lærere, vikardækning, ændring af skema mv. |
Forældrehenvendelser foretages til den relevante lærer.
Kan en situation eller konflikt ikke løses på en (for parterne) tilfredsstillende måde, inddrages skolens ledelse.
|
|
Konflikter mellem elever forsøges løst af eleverne selv, inden relevante voksne inddrages. |
Kommunikation med forældre om forhold af en vis betydning sker pr. telefon. Mindre forhold kommunikeres via Aula.
|
Konflikter mellem elever forsøges løst af eleverne og deres forældre.
Relevant personale fra skolen og/eller K-forældre inddrages om nødvendigt – f.eks. fordi dette kan bidrage til løsning af konflikten eller påvirke elevernes forhold til skolen. |
|
En konflikt kan altid ses fra to sider. |
Skolen bestræber sig på at Aula indeholder relevant og overskuelig information.
Længere beskeder laves eksempelvis som links og information, der ikke er relevant for skoledagen, bør ikke ligge på forsiden. |
En situation eller konflikt kan altid ses fra to sider. |
|
Det er omsorg at udtrykke bekymring for en kammerat overfor en voksen. |
|
Det er omsorg at udtrykke begrundet bekymring for andre folks børn overfor skolens personale. |