MENU
Aula_close Layer 1

Den gode kommunikation

Eleven 

Skolen /læreren 

Forældre 

Udvis respekt for andre i samtale og omtale. 

 

Kommuniker i en anerkendende og åben tone. 

Kommunikation mellem skole/forældre og skole/elev sker i en anerkendende, åben og respektfuld tone. 

Kommunikation mellem forældre og skolen sker i en anerkendende, åben og respektfuld tone. 

 

Af Aula fremgår, hvilken eller hvilke lærer, der modtager forældrehenvendelser om eksempelvis sygdom, barnets trivsel, familieforhold mv. 

Forældre informerer skolen om forhold, der er væsentlige for eleven – eksempelvis familieforhold, dødsfald, sygdom. 

 

Relevant information om klassen, årgangen og skolen gives på Aula og i Meebook – for eksempel tilgang/afgang af elever og lærere, vikardækning, ændring af skema mv. 

Forældrehenvendelser foretages til den relevante lærer.  

 

Kan en situation eller konflikt ikke løses på en (for parterne) tilfredsstillende måde, inddrages skolens ledelse. 

 

Konflikter mellem elever forsøges løst af eleverne selv, inden relevante voksne inddrages. 

Kommunikation med forældre om forhold af en vis betydning sker pr. telefon. Mindre forhold kommunikeres via Aula. 

 

Konflikter mellem elever forsøges løst af eleverne og deres forældre.  

 

Relevant personale fra skolen og/eller K-forældre inddrages om nødvendigt – f.eks. fordi dette kan bidrage til løsning af konflikten eller påvirke elevernes forhold til skolen. 

En konflikt kan altid ses fra to sider. 

Skolen bestræber sig på at Aula indeholder relevant og overskuelig information.  

 

Længere beskeder laves eksempelvis som links og information, der ikke er relevant for skoledagen, bør ikke ligge på forsiden. 

En situation eller konflikt kan altid ses fra to sider. 

Det er omsorg at udtrykke bekymring for en kammerat overfor en voksen. 

 

Det er omsorg at udtrykke begrundet bekymring for andre folks børn overfor skolens personale.