Nydamskolens vision for trivsel:
Vi medvirker til at danne mennesker, der kan være sociale og få fællesskaber til at fungere.
Nydamskolens værdisæt:
Trivsel er en overordnet kerneværdi på Nydamskolen.
Anerkendende tilgang – ansvarlighed – glæde
Nydamskolens trivselsplan
Det allerbedste middel mod mobning er god trivsel - de gode elev- og voksenrelationer.
Forældreopgave:
Forældrene har en stor opgave i bl.a. at hjælpe deres børn til at blive ansvarlige og hjælpsomme mennesker, det gøres f.eks. ved at give dem ansvar for opgaver i hjemmet.
K-forældrene understøtter klassens arbejde med at skabe god trivsel ved, at nogle K-forældre er trivselsambassadører for klassen
Skolebestyrelsen understøtter skolens arbejde med at skabe god trivsel ved at deltage med emnet på det første forældremøde i de nye klasser på skolen i 0.kl.- 4.kl - 7.kl.
Elever:
Alle elever øver sig i en adfærd over for andre, så de kan se en vilkårlig ”kammerat” på Nydamskolen i øjnene hver dag – uden at få dårlig samvittighed!”
Elevrådets undervisningsmiljørepræsentanter laver sammen med sikkerhedsgruppen en årlig trivselsundersøgelse.
Personalet
Personalet bruger altid den nødvendige tid til at skabe et godt være-og læremiljø.
Personalet arbejder ved skolestart ekstra med at etablere det gode lære- og væremiljø
Personalet er gode til at udøve klasserumsledelse og er gode rollemodeller.
Personalet og ledelsen
Personalet og ledelse øver sig i at løse konflikter som win-winsituationer/mediation.
Personale og ledelse har en anerkendende / ikke dømmende tilgang til elever
Ledelsen
Ledelsen sikrer via en årlig undersøgelse sammen med Elevrådets Undervisningsmiljørepræsentanter, at vi har føling med om den enkeltes trivsel.